W drugiej połowie października 2020 r. dyrektor szkoły podjął decyzję o zgłoszeniu naszej świetlicy do Konkursu Się gra się ma… Playroom z wyobraźni. Uczestnicy przygotowywali projekty pod kierunkiem nauczycielki świetlicy.

-Jesteśmy niedużą społecznością z wielkimi aspiracjami. Nasze motto: „Teraz nie pora myśleć o tym, czego Ci brak. Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.” Nie ukrywamy jednak, że każda pomoc, miły gest ułatwi i uatrakcyjni naszą pracę i uszczęśliwi dzieci. Świetlica= pasja/kreatywność/talenty. Pragniemy, aby dzieci mogły tu twórczo i atrakcyjnie spędzić czas, mimo że na początku często słyszy się „nie chcę”, „nie potrafię”. Dążymy do uwolnienia twórczości, inspirujemy do działania. A możliwości jest wiele: tańce, planszówki, mandale, papieroplastyka… Właśnie planszówki zdopingowały nas, aby stanąć w szranki z innymi szkołami w wyścigu po gry. I jak inni nieśmiale i skrycie marzyliśmy o głównej nagrodzie, czyli nowej aranżacji naszej świetlicy – mówi Dariusz Kucner, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Markiewicza w Orzeszkowie.

Przypomnijmy, że zadaniem konkursowym było wykonanie przez dzieci dowolną techniką pracy plastycznej, która będzie przedstawiać wymarzoną salę gier, w którą może się przemienić ich sala świetlicowa. Każda zgłoszona placówka mogła wysłać maksymalnie trzy prace dzieci, z których Komisja Konkursowa wyłaniała laureata nagrody głównej. Dzieci puściły wodze fantazji i efektem końcowym były trzy ciekawe koncepcje nowej świetlicy, których autorami byli Hania Rejmak, Ania Świrska i Dominik Wałęcki.

Projekt wykonany przez Anię Świrską z klasy II zagwarantował szkole zwycięstwo,  zapewnił remont i aranżację świetlicy zaprojektowany przez architekta o łącznej wartości 20 000 zł!

W wizji Ani świetlica miała zyskać atmosferę tropikalnej dżungli. W jej projekcie ściany pokryte były malowidłami dużych drzew, kwiatów, paproci, pośród których zamontowana była ścianka wspinaczkowa. Były liny zwisające z sufitu, na których można było się huśtać. Dużo było kryjówek, w których można się zaszyć i przykładowo coś poczytać. Nie zabrakło miękkich puf i dywanu, szafek do przechowywania gier, książek czy przyborów plastycznych oraz sześciokątnych stolików do pracy grupowej. Cała koncepcja Ani to spójny i konsekwentny projekt wykonany w żywych kolorach.
-Sponsorem metamorfozy pomieszczenia świetlicowego jest firma Hasbro, organizacją akcji zajmuje się Agencja Kreatywna Advalue, projekt techniczny zapewnia znane biuro projektowe xystudio s.c. Pracownia Architektoniczna z Warszawy. W tym miejscu należy też wspomnieć o firmie Ulmabud Andrzej Ulmaniec z Orzeszkowa, która podjęła się realizacji tej przemiany oraz firmie Bukowska Meble z Lubina, która wykonała część mebli pod  specjalne zamówienie – mówi Dariusz Kucner.